Sunday, May 6, 2007

Kau Yang Tercinta

Tajuk : Kau Yang Tercinta
Penulis : Nor Rafishah Md. Hassan
Penerbit : NHF Media
Harga : RM20.90

Kencana

Luka sekeping hati
Yang kau beri ini
Terpaksa aku rawat sendiri
Kau pergi
Bagaikan tak akan kembali


Naufal

Kini aku di sisimu
Membawa cinta, membawa rindu
Tapi kau membeku, membisu
Luka sekeping hatimu
Rupanya menjadi dendam yang memburu


Kaulah, yang paling aku cintai di dalam riwayat hidup ini…

Kepulangan Rashdan ke tanah air mendebarkan hati Kencana kerana dia tahu pastinya Rashdan mahukan jawapan kepada lamarannya terhadap Kencana sebelum dia ke luar negara dulu. Tetapi dalam masa yang sama Naufal tiba-tiba muncul. Kencana resah…hati tertanya-tanya mengapa Naufal perlu muncul diharapannya tatkala dia ingin melupakan terus lelaki itu. Namun Kencana tidak boleh menolak kehadiran Naufal kerana Naufal adalah ayah kepada kedua-dua anaknya, Yana dan Imad. Kencana buntu, tidak tahu siapa yang harus dipilih untuk menjadi teman hidup sekaligus menjadi pelindung dia dan anak-anaknya.

Siapa pilihan Kencana? Naufal yang telah melukakan hatinya satu ketika dulu atau Rashdan yang sentiasa mengambil berat dan menagih kasih Kencana?


Kataku :
Kau Yang Tercinta merupakan kesinambungan Luka Sekeping Hati namun yang demikian walaupun anda tidak membaca Luka Sekeping Hati anda masih boleh memahami Kau Yang Tercinta kerana Norra mengolah cerita ini seperti ianya bukan sambungan dari mana-mana novel sebelum ini. Seperti cerita Norra sebelum ni, dia lebih suka memfokus kepada banyak watak. Tidak terikat kepada satu watak dari mula hingga akhir. Contohnya, kita bermula dengan watak Kencana kemudian kita akan bertemu dengan Naufal, Rashdan, Suraya dalam bicara mereka sendiri. Aku kurang minat dengan cara begitu namun ianya tidak mengecewakan. Secara keseluruhan KYT memang istimewa. KYT juga mengajar kita supaya menjadi jujur dalam sesebuah perhubungan kerana sekiranya ada banyak perkara yang dirahsiakan, ia akan menjadi syak wasangka pada satu-satu pihak.

Bagi yang telah membaca dan mengikuti kisah hidup Kencana dan Naufal dalam Luka Sekeping Hati, anda mesti memiliki Kau Yang Tercinta Kerana anda akan bertemu dengan Rashdan dan juga kita akan tahu siapakah pilihan Kencana. Kita juga akan tahu, antara Naufal dan Rashdan, siapa yang akan terluka.

4 comments:

  1. di mana saya boleh dapatkan novel ini???????? sudah lama saya mencarinya

    ReplyDelete
  2. saya sudah lama mencari novel kau yang tercinta

    ReplyDelete
  3. erm..tak sure la di mana...mungkin leh cari kat popular, mph, kedai buku terpakai atau yg berkaitan la..

    ReplyDelete
  4. dah lama cri nvel nie....mnat sgt dgn nvel nie...

    ReplyDelete