Wednesday, May 2, 2007

Seindah Rahsia

Tajuk : Seindah Rahsia
Penulis : Afiqah Farzana
Penerbit : Buku Prima
Harga : RM17.90

Sri Atiya terpaksa berkahwin dengan tunang kakaknya, Anuar demi untuk menyelamatkan maruah keluarga setelah kakaknya, Atira lari disaat-saat akhir perkahwinannya dengan Anuar. Kehidupan Sri Atiya dan Anuar menjadi kacau bilau kerana salah sangka Anuar. Akhirnya talak tiga dilafazkan oleh Anuar kepada Sri Atiya. Dalam masa yang sama, Sri Atiya diburu oleh Ilham, lelaki yang dikenali melalui sms dan Hadi, lelaki yang dikenali secara tidak sengaja. Dia menjadi serba salah tatkala Hadi melamarnya kerana dalam masa yang sama dia begitu mengharapkan kehadiran Ilham yang dirasakan sentiasa dekat dihati. Tidak tahu hendak memilih siapa. Ilham atau Hadi.

Kataku :
Tak pasti sama ada penulis ni pernah menghasilkan buku sebelum ini atau ini buku yang pertama. Jalan cerita menarik cuma ada beberapa persoalan yang muncul difikiran semasa membaca SR.

1. Penulis tidak menyatakan bagaimanakah Ilham mendapat nombor telefon Sri Atiya. Tau-tau dah berbalas sms je…

2. Penulis tak bagitau masa bila Hadi mendapat gelaran Datuk. Tiba-tiba masa makan kat hotel, orang-orang kat situ panggil dia ‘Datuk’.

3. Macam pelik je bila seorang isteri tak tahu tentang latar belakang suami. Tak tau nama penuh suami dan tak pernah tahu suami dah ada gelaran ‘Datuk’. Tak berapa nak logik untuk hal-hal macam tu.

2 comments: