Thursday, May 26, 2011

DN : Penulis 'lompat' syarikat...

uiks..apa ke hal tajuk macam tu...lompat syarikat apa? hehehhe saja suka-suka nak update sebab terbaca beberapa benda la tadi kan..apa sebenarnya ni?
ok macam ni la...sejak kebelakangan ni kan, aku tengok ramai penulis yang dulu syarikat penerbitan lain, sekarang dah masuk kat penerbitan lain...kenapa jadi macam tu ye? adakah pihak penerbitan yang mula tak jaga kebajikan penulis-penulis dibawah naungannya? mungkin la juga kan sebab kalau kebajikan penulis naungannya dijaga tak kan dia nak 'lompat' syarikat ala-ala lompat parti gitu....penulis yang melompat ni bukan penulis takde nama..tapi ada nama dan pelik la juga...tapi pada aku bagus juga penulis tu lompat syarikat sebab aku rasa *aku rasa diulang aku rasa* kalau dia masih di syarikat lama dia jadi tak glamer kot sebab syarikat lama tu aku rasa *aku rasa ye..diulang aku rasa* asyik terbitkan novel yang tak berapa nak boom hehehehe ada la satu dua novel dia yang boom tapi majority aku baca tak boom tapi pelik sebab selalu dok nombor paling *****...dasat...hehehe apa-apa je la..untuk penulis yang dah lompat melompat tu selamat berjaya dengan syarikat penerbitan baru :D *siapa dia penulis tu? kalau anda pembaca novel tegar anda mesti tahu hahahahhhaa - gelak jahat*

8 comments:

  1. Ada beberapa nama dalam fikiran. Mungkin betul, mungkin tidak hahaha5

    Kak, sudah selesai ke assignment? :D

    ReplyDelete
  2. nak tumpang gelak jahat sikit?
    hahahahahaha.....

    ReplyDelete
  3. airina : assignment ada lagi...hjg minggu ni kena submit 2, minggu depan 1 dengan ujian lagi...tension gak hahahhaaha tau ek sapa? kalau tau diam-diam...:)

    kak ila : boleh je tumpang gelak jahat hahahahahha

    ReplyDelete
  4. melompat utk yg lebeh tinggi...

    kak..sambil siapkan assignment masih sempat juga ada n3 baru eh..

    ReplyDelete
  5. aimie afifah : sempat hehehe untuk hilang tension..tak larat asik tengok assignment je hehehe

    ReplyDelete
  6. saya rasa... *diulang saya rasa* (hehhee)...x salah kalau lompat syarikat sebabnya penulis tu tak ada kontrak dgn syarikat. yang kontraknya hanyalah karya itu dengan syarikat, bukan penulis. ^^

    ReplyDelete
  7. ye betul tu cik n.haliban :D

    ReplyDelete
  8. rasanya eita tau sapa... kuang10x... =D

    ReplyDelete