Friday, July 27, 2007

Bila Hati Berbicara

Tajuk : Bila Hati Berbicara
Penulis : Antasya Balkis
Penerbit : Buku Prima
Harga : RM18.90

“Dua mata saling bertatapan. Tiada kemesraan tetapi mengapa hati berbicara sesuatu yang amat sukar ditafsirkan oleh hati sendiri?”

Pertemuan mereka tidak disengajakan namun pertemuan yang tidak disengajakan itu telah mengikat hati mereka. Emir Qasha memerangkap Tania Katsura agar dia dan Tania dapat berkahwin. Perkahwinan mereka bahagia namun kebahagiaan yang diharapkan tidak mampu untuk bertahan lama…rumahtangga mereka dilanda badai fitnah yang menyebabkan hubungan mereka retak. Tania Katsura membawa hati dan dirinya pergi jauh dari Emir Qasha..bagaimanakan episode cinta mereka? Dapatkah kasih cinta mereka bertaut kembali?

Kataku:

` Antara buku terbaik keluaran Buku Prima. Citarasa pembaca tak sama tapi bagi aku BHB menarik untuk di baca. Moral of the story, kalau suka kat seseorang baik berterus terang supaya tak terlepas, siasat dengan betul dan teliti apabila menerima sesuatu cerita yang melibatkan diri kita atau kaum keluarga, jangan menjatuhkan hukuman tanpa siasatan. Berusahalah untuk memelihara sesuatu hubungan terutama hubungan suami isteri, kekeluargaan dan persahabatan. Kita juga perlu berterus-terang dalam beberapa perkara untuk elakkan fitnah.

7 comments:

  1. saya pun dah baca novel ni. untuk bab2 awal membuat saya melekat. tak lepaskan. sedikit berdebar2 tapi sayangnya, dipenghujung cerita... letih nak menyudahkannya. cerita & adengan yang diulang2, membosankan. seolah2 penulis sengaja mahu memperpanjangkan novel tu supaya jadi tebal.langsung tak logik.

    ReplyDelete
  2. aku da bce novel ni..
    mmg best gler.. bce byk kli pon ak x jemu... mmg best.. masyukkk!!!

    ReplyDelete
  3. tunggu novel baru antasya balqis...bulan mac 2011

    ReplyDelete
  4. farah da 2x bace novel nie ,, tapi hak orang ,, ngan sekarang farah tengah cari novel nie ,, nak beli ,, nak bace lagi ,, but dah merate farah cari still xjmpe sbb dah xde ,, nak3x novel nie ,, farah nak memilikinya ,, xjemu2x walaupun berulang2 kali ngadap novel nie !!

    ReplyDelete
  5. cuba cari kat MPH..atau call aje buku prima :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcam mana nak order buku bila hati berbicara ni??????

      Delete
    2. sorry..cuba cari kat MPH..baru ni tengok buku tu ada diulang cetak

      Delete