Friday, July 27, 2007

Kalung

Tajuk : Kalung
Penulis : Zahida Zarkasi
Penerbit : KarnaDya
Harga : RM16.00

Kebahagiaan hidup Nia diragut pergi tanpa disangka..pelbagai peristiwa sedih, perit dan misteri berlaku dalam hidupnya…siapa sangka dia boleh terperangkap dengan lelaki yang disangka menyintainya tetapi sebaliknya yang berlaku…dia juga terperangkap atau lebih nyata terpukau dengan kalung yang diberikan oleh Aries.

Kataku:

` Dari maklumat yang aku terima dari peminat novel yang lain, Zahida Zarkasi pernah menulis novel cinta dewasa bersama penerbit lain tapi aku tak pernah membacanya jadi aku tak boleh nak buat perbandingan. Just boleh cerita tentang Kalung.

` Aku pernah membaca novel terbitan KarnaDya yang sebelum-sebelum ni dan aku rasa Kalung lain dari yang lain. Tapi kisah percintaan tak lari..semua syarikat yang menerbitkan novel ada kisah cintanya jadi Kalung pun begitu cuma dalam Kalung, ia lebih menumpukan kepada misteri. Jarang aku jumpa (atau memang tak pernah jumpa) penulis perempuan yang menulis cerita misteri semuanya penulis lelaki tetapi ZZ berani menulis cerita misteri..mungkin saudari ZZ minat benda-benda yang berkaitan misteri…jalan cerita menarik Cuma aku tak puas bila tiba penghujungnya..bagi aku penghujungnya tergantung dan mungkin saudari ZZ ingin menyambung Kalung.

` Tahniah buat Zahida Zarkasi. Teruskan usaha anda dan semoga selepas ini anda boleh duduk sebaris dengan penulis novel misteri atau thriller yang ada sekarang yang kebanyakannya lelaki.

p/s : janganlah ada yang terperangkap dengan ‘kalung’ macam nia…habis dia tak percaya kat orang lain…bahaya sungguh….

No comments:

Post a Comment