Wednesday, March 23, 2011

DN - Cabaran 50 Buku : (9) Yang Mana Satu? - Emma Maizura


cover novel ni macam kiut sangat...sekali pandang ingat novel remaja pulak padahal novel dewasa :) cerita pun menarik...

YMS cerita pasal Indah yang dibenci oleh maklong sendiri sebab dia ditinggalkan mak ayah dia...disebabkan tak tahan dengan perangai maklong dia, dia lari pergi bandar..masa kat bandar, terjumpa dengan seorang perempuan yang secara tak sengaja membawa Indah bekerja di kelab malam..namun, nasib baik menyebelahi indah, dia dapat lari dari kelab malam tersebut akibat dari satu insiden yang tak disengajakan...kebetulan pulak *kebetulan lagi hehehe* dia terjumpa dengan ryian masa sedang melarikan diri tu...*macam suspen je*

itu serba sedikit...nak tau lebih-lebih kena beli n baca sendiri..mungkin 'rasa' kita sama dan mungkin tak sama langsung...novel ni santai la juga tapi berdebar la jugak..berdebar sebab dalam tak disangka banyak benda jadi kat Indah...lain yang diharapkan, lain yang jadi...tapi secara keseluruhan aku suka cerita ni...ending pun ok la boleh diterima...ending yang realistic...

tahniah buat penulis...teruskan menulis...

kategori : boleh letak kejap je...

2 comments:

  1. emma maizura ni not bad gak... ^^

    ReplyDelete
  2. i like this one..memang not bad cite dia...

    ReplyDelete