Friday, August 10, 2007

Rindu Padamu

Tajuk : Rindu Padamu
Penulis : Azian Zahra
Penerbit : NHF Media
Harga : RM22.90

Rasa benci yang tersemat, rupanya menyuburkan kasih di hati….

Kataku :
` Orang kata kita tak boleh terlalu benci pada seseorang sebab kelak kita akan menyanyangi orang tersebut begitulah sebaliknya…kita juga tak baik berdendam kerana dendam boleh membawa kepada kebinasaan.

` Itulah yang cuba disampaikan oleh Azian Zahra dalam karya terbarunya Rindu Padamu.

` Alia seorang gadis yang sombong dan dia benci pada Farhan, iaitu pekerja di pasaraya milik keluarganya. Pada dia Farhan adalah lelaki yang tak berpelajaran tetapi sebaliknya. Farhan bukanlah seperti yang disangka oleh Alia. Dia sebenarnya hanya berpura-pura tidak memiliki pelajaran yang tinggi semata-mata ingin bekerja di pasaraya milik keluarga Alia. Farhan sebenarnya mempunyai agenda yang tersendiri terhadap keluarga Alia.

` Penulis mengolah cerita dengan baik. Plot yang ditulis dengan teratur. Begitu juga dengan watak-watak yang diciptakannya. Penulis menggambarkan bahawa sikap sombong dan bongkak itu akhirnya boleh menjerat diri sendiri.

` Bagi peminat Azian Zahra jangan lupa dapatkan Rindu Padamu….

4 comments:

  1. Assalamualaikum, sy suka karya Azian Zahra yg pertama, tapi agak kecewa dng "Rindu Pada Mu" kerana bahasa inggeris yg digunakan 90% hancus nahunya, kalau taksure gunakanlan semuanya dlam bahasa melayu!. Tak tau salah siapa dng. pernebitan buku ini. Harap2 tidak terjadi pada masa akan datang.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum, 'SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI,MAAF ZAHIR BATIN'. Sy. mohon maaf kerana salah memberi komen. Buku yg. sy maksudkan ialah buku berjudul KEKASIH PUJAAN. sekali lagi sy menyusun jari memohon maaf!.

    ReplyDelete
  3. Sekali lagi mohon maaf yg tulus ikhlas dari sy kerana salah letak nama (anonymous said...)Terima kasih.

    ReplyDelete