Friday, August 10, 2007

Kau Milikku

Tajuk : Kau Milikku
Penulis : Pitteriah Abdullah
Penerbit : Buku Prima
Harga : RM17.90

“Semakin kuat aku ingin mengusirnya,
semakin juga dia datang memasuki hatiku”


Nurul Farhana terpaksa berkahwin dengan Ilham untuk menyelamatkan dia dan adiknya dari cengkaman anak-anak ibu tirinya. Namun perkahwinan yang disangka dapat memberikan sinar kebahagiaan itu rupanya hanya mengundang penderitaan. Ilham yang masih tidak dapat melupakan bekas isterinya sentiasa melepaskan geram dan kemarahan terhadap Nurul Farhana. Kehidupan Nurul Farhana semakin rumit apabila rahsia mengapa dia mengahwini Ilham terbongkar..

Kataku:
` Jalan cerita agak menarik tapi ada part-part yang agak bosan dan tak berapa nak masuk dengan jiwa..penulis memasukkan konflik-konflik rumahtangga, hubungan suami isteri dan kekeluargaan..ia mampu menarik minat pembaca untuk mengetahui apa yang terjadi selanjutnya tapi ada ketikanya terasa seperti jalan cerita berterabur..boleh kalau nak ‘lompat’ dari satu watak ke satu watak tapi rasanya ‘lompatan’ tu mesti ada kaitan dengan situasi yang sebelumnya la..takleh la main lompat-lompat macam tu je..novel ini boleh dibaca tapi bagi yang hendak menjadikan koleksi untuk dibaca berulang kali, pada aku kureng la..aku hanya mampu untuk baca sekali saja…

` semoga penulis menerima komen ini dengan hati terbuka dan dapat memperbaiki karyanya di masa akan datang…semoga maju jaya..

1 comment:

  1. Assalamualaikum..ada x sesapa yg nk jual buku kau milikku ini. Saya dah lama cari buku ni

    ReplyDelete